Freelancer Community Network
Reminder: Internet Explorer 6 or below are NOT supported.
HomeHome
ForumForum
WikiWiki
DownloadsDownloads
ForgeForge
Multiplayer Connection Tutorial
Collapse/Expand Login
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!
Collapse/Expand Chat
Collapse/Expand Who's Online
40 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Collapse/Expand Donations
Monthly costs: -30€
Income (ads): +5€
Donations (last month): +70€

Current balance: 85€
(last updated 02/2020)

Please make a donation if you want to help keeping The-Starport online:

Bitcoin address:
Thanks!
Collapse/Expand Links
Collapse/Expand Advertisement
There are currently 40 users playing Freelancer on 40 servers.
February. 19, 2020

Browsing this Thread:   1 Anonymous Users



 Bottom   Previous Topic   Next Topic  Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Van 2 naprendszer a játékban az ew01 (tau 37) és a br04 (leeds) amiknél a starsphere színe kék és narancs árnyalatú és sokkal világosabb mint a többi. Tudja valaki hogy lehet ezen állítani?
Itt egy példa, tau 37, az eredeti starsphere majdnem teljesen fehér, én feketére cseréltem le:

Attach file:



jpg  screen106.jpg (59.62 KB)
16767_4e9aa904f2a36.jpg 500X313 px

Posted on: 2011/10/16 10:50
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Just can't stay away
Joined:
2009/6/17 9:13
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 435
Offline
Hát, ha egyre gondolunk akkor a system ini-be a 'space color' és az 'ambient' amikkel még lehet a színekkel variálni..

De emlékeim szerint az sem mindegy, hogy melyik prefect-et adod hozzá az új rendszeredhez (bw, br, li, stb) mert azokon belül is lehetnek színbeli eltérések ugyanazon alapszín beállításoknál.

A starsphere-nél pedig van még valami plusz megvilágítás is amit néha hozzáadnak a cmp-hez, ms3d-ben látható de fogalmam sincs, hogy hogy adták hozzá és hogyan lehet megváltoztatni. Forsaken annó erre azt mondta, hogy ők is sokat szívtak ezzel, főleg a liberty starpshere típusoknál.

Olyan mintha magához a model éleihez rendeltek volna megvilágítást, és ha kicseréled a textúrát akkor az újnál is lehet látni a hozzáadott színeket a játékban.

Posted on: 2011/10/16 12:48
http://vnm51.deviantart.com/gallery/45865900/Freelancer
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
A system.ini-ben megváltoztatható ez a szín, ezer köszönet!

Posted on: 2011/10/16 14:03
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
még az érdekelne, hogy a photoshopba hogy lehet betölteni normálisan a cursor.txm-ből a textúrát? Valamilyen plugin kellene hozzá? Mert csak különböző színű téglalapokat látok:

Attach file:



jpg  cursor.jpg (62.94 KB)
16767_4e9c6ba8c7f98.jpg 500X313 px

Posted on: 2011/10/17 18:51
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Quite a regular
Joined:
2008/5/26 17:10
Group:
Registered Users
Senior Members
Posts: 156
Offline
Ha jól emlékszem, bár ezzel a részterületével az FL-nek nem foglalkoztam, a kurzor maga egy 3D-s modell, amit te látsz, az a textúra, ami rákerül (és végső soron csak a színét, nem a formáját adja).
Gondolom én: a "hagyományos kurzor" egy világoskék részletet kap, annak saját modellje van. A "célzó" kapja a piros részt vagy a zöld részletet, a fekete-fehér alpha channellel (sztem az a kurzor csak egy sima négyzet-modellre vetített alphás textúra, azt közvetlenül is tudod itt módosítani).

Ezen a ponton viszont tévedhetek, mert ezzel a résszel kivételesen tényleg nem foglalkoztam.

Posted on: 2011/10/18 7:10
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Már megvilágosodtam, itt is az alpha channelben bújt meg az ördög. Azért köszi a választ!
Amúgy lehet alakítani kurzor küllemén, az rgb csatornák adják a színét, az alpha csatorna pedig az alakját, simán lehet változtatni kedvünkre. Jelenleg csak a célkereszt kék színét nem tudom megváltoztatni, de majd csak rájövök.

Posted on: 2011/10/18 16:08
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Just can't stay away
Joined:
2010/4/8 20:07
From Slovakia
Group:
Registered Users
Senior Members
Posts: 414
Offline
Hm ugy nez ki a zold, piros es feher szinek a hostile, neutral meg az allied szineknek felelnek meg.

Posted on: 2011/10/18 16:09
Open in new window
Sketchfab - deviantART
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Hát igen, valami olyasmi lehet, de még nem teljesen vágom. Konkrétan így néz ki:

Attach file:



jpg  cursor.jpg (93.52 KB)
16767_4e9da5e61af2c.jpg 500X313 px

Posted on: 2011/10/18 17:13
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Na most meg az van, hogy leszedtem a HD_Textures_1.21 et és a liberty hajóknál, (rhino, patriot, defender) a pilótafülke nem átlátszó. Tudtok segíteni, hogy lehet átlátszóvá tenni?

Attach file:



jpg  patriot.jpg (161.81 KB)
16767_4e9dc7931890e.jpg 451X335 px

Posted on: 2011/10/18 19:37
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Quite a regular
Joined:
2008/5/26 17:10
Group:
Registered Users
Senior Members
Posts: 156
Offline
A hajóhoz tartozó .mat fájlban (eeh.. li_ships.mat asszem?) a Material library alatt keresd meg az üveget és ellenőrizd hogy legyen neki normális Oc node-ja is. Az kontrollálja az átlátszóságot.

Vagy csak másold át a li_ships.mat-ot a CD-ről. Asszem a telepítési fájlok vagy külön elérhetőek, vagy a telepítőt meg lehet nyitni WinRar-al, de tévedhetek.

Posted on: 2011/10/18 21:33
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Az Oc node megvan, de nem tudom megítélni hogy normális-e.
Összehasonlítottam az új .mat fájlt az eredetivel, de ránézésre egyforma az összes adat...

Posted on: 2011/10/18 21:42
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Quite a regular
Joined:
2008/5/26 17:10
Group:
Registered Users
Senior Members
Posts: 156
Offline
Akkor még a Type-ot fusd át, hogy az is megegyezik-e. (Asszem Type-nak hívták).
Ott ellenőrizd le, hogy milyen módon van kezelve az üveg. Egy normális áttetsző textúra DcDtOcOt-t kell, hogy kapjon, de mivel az üveg nem textúrázott, csak egy szín és egy átlátszóság, ha jól emlékszem, DcOc volt a Type-ja, de ezt ellenőrizd az eredetiből.

Posted on: 2011/10/19 7:13
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Az is megegyezik. Az eredeti fájl alapján újra el is készítettem az li_playerships.mat fájl arra vonatkozó részét, de ugyan olyan átlátsztalan kék mint volt... De nem olyan nagy ügy, mert akkor visszarakom az eredeti fájlokat, legfeljebb a liberty hajók nem kapják meg a "HD" textúrákat, csak hát idegesít.

Ok, már megoldódott, különböző fájlokat használtam egy időben, ezért lehetett valami ütközés, bocsi

Posted on: 2011/10/19 19:00
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Not too shy to talk
Joined:
2010/10/20 20:04
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 85
Offline
Helló megint! Mostanában a bolygókon ügyködök, de nem szeretnék teljesen új planétákat csinálni hanem az eredetiket turbóznám fel. A bolygók textúrája ugye a legtöbb esetben 3db .dds képből áll, abc01.dds, abc02.dds és abccap.dds A 01 és 02 kétszer(egymással szembe) az oldalai a bolygónak a cap pedig a teteje és az alja. Na most a kérdésem az lenne, meg lehet-e csinálni azt, hogy ne ugyan azokat a textúrákat használja kétszer, egymással szembe, hanem mind a 6 oldala külön textúrát kapjon?

Posted on: 2011/11/13 15:15
Top
Re: Hungarian(Magyar)
Just can't stay away
Joined:
2009/6/17 9:13
From Hungary
Group:
Registered Users
Posts: 435
Offline
Kétszer ugyanazt a textúrát egymással szembe? Hát előfordulhat, de nem hinném hogy az "earthlike" labdák is ugyanazt használnák.
Meg lehet mókolni a dolgokat, de az megint ps party. Van itt az oldalon egy jó tutorial hogy hogyan lehet starsphere textúrákat csinálni, azt mindenképpen hasznos lenne megnézned.
Ha minden igaz akkor ez az, mondjuk ez starsphere de a srác "cube"-ból csinálja ilyen szempontból ugyanaz mint a bolygók textúráinak kiterítése:
http://the-starport.net/freelancer/fo ... t_id=46077#forumpost46077

Egyébként erről az oldalról van egy link az SWWT-re ott Forsaken megmutatja a bolygók elkészítését de sajnos ott meg nincs leírás arról hogy a textúrákat hogy csinálta meg.

Gyakorlásképp megpóbálhatod az eredetiket kicsit átszabni, ehhez pontosan úgy kell ps-be kiterítened a képeket mint ahogy a bolygóra rá van húzva. Aztán kell neked két cucc a ps-be azt hiszem magyarul valami "klónozó eszköz" meg "bélyeg eszköz" vagy valami hasonló agyrém nevük van.

Ha meg úgy döntesz, hogy sajátot csinálsz, akkor meg ott van a deviantart, ott irdatlan mennyiségű tutorialt találsz bolygótextúra-készítéssel kapcsolatban.

Posted on: 2011/11/14 0:10
http://vnm51.deviantart.com/gallery/45865900/Freelancer
Top
« 1 (2) 3 »