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November. 11, 2019
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(1) 2 »


Rebalance 3.56 Nex BUG generation

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2013/11/21 9:56
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Hi all,

i've loaded yesterday "Rebalance 3.56 Rc4 Full". And what can i say, I've never seen so an pants MOD.
You have to pay many credits for shield, and shield supporting units. And if you start with your ship, there ar no shields visible.
But thats not all
You fly through the start universe and the ship and equipment lost amor. After stop at the next base, you have to repair all, for much many credits. I understand this in a radium universe, but not in the beginners universe.
And the best tip i've ever seen, is: "Delete FL, delete all mods and install new. Thats all ?? why not create a new partition on the PC, formatting the PC and install the operating system new ??
Sry, but i've never seen so many "BULLSHIT" like this.
My Tip: Delete "Rebalance 3.56 Rc4 Full" for ever and dont remember.

I think the best way is, that the Veterans of Startport create a white and a black list of the MODs.
Please set "Rebalance 3.56 Rc4 Full" to the Black list at verry first position


Best Regards
Cougan

Posted on: 2013/12/20 12:38
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Re: Freelancer Mod Studio - 1.2

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2013/11/21 9:56
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Hi stfx,

you right. I know this. You want to realize some cr's in the software, and then the children need you to play with you, an the woman, too
Its ok.
But if you have time in future to realize this, let ist us know.

Mary xmas
Cougan

Posted on: 2013/12/19 14:20
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Re: Levelansteig manipulieren

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2013/11/21 9:56
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Hi Skotty,

stimmt. Aber ich nutze nur die 50 K. Der Rest ist standard. Also Starblazer, Justice ....
Damit komme ich nie auf Lvl 38.
Liegt es vllt. an der \RANDOMMISSIONS\Diff2Money.ini ???


Gruß
Cougan

Posted on: 2013/12/19 14:14
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Re: Levelansteig manipulieren

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Hallo Skotty,

da muss ich doch noch mal vor Weihnachten mit einer Frage nerven.

Habe mal die ptough.ini wie vorgeschlagen für alle Stufen geändert. Mein Discovery MOD lässt mich mit 50.000 starten.
Ich würde erwarten das ich hier mit Lvl: 2 einsteige. Aber ich habe Lvl: 38. Auch eine Neuberechnung der Stufe, bei Stufe 3 findet nicht statt. Habe nun 60.000 und bin bereits Maximalstufe.
Was habe ich falsch gemacht, bzw. übersehen?


Gruß
Cougan

Hier mal ein Ausschnitt meiner neuen "ptough.ini":
[PlayerToughnessScale]
ptough_graph_pt = 0, 0
ptough_graph_pt = 11000, 1
ptough_graph_pt = 24.750, 2
ptough_graph_pt = 55.688, 3

Posted on: 2013/12/17 21:35
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Re: Frage zu: "Freelancer Mod Studio"

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2013/11/21 9:56
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Hallo Skotty,

danke schön.


Ein Frohes Weihnachtsfest und einen guten Rutsch
Cougan

Posted on: 2013/12/17 1:01
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Re: Freelancer Mod Studio - 1.2

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2013/11/21 9:56
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Hi stfx,

i work with your software (FL Mod Studio 1.2.0.0) since a couple of weeks . The software is very nice, but there are some little "cloudy's" and there are no updates to be found by FLMS

Open the Delaer list and you see the keyword left side in the list. Like LI01_01. OK, this is Manhatten, but can you say adhoc what is "Iw06_01" ? If you see a chance, for customize or changes, that the modder can see the correct name? (Leiden Base). In other respects the modder has to check up every key in a List with the correct names.

The 2nd is, there are no search posibilitys. If i work with the equipment ini (verry huge) and serach a special torpedo, or something else, i have to serach by my own eys. I call this process: "electronic dataprocessing by feed"
If you see a possibility, to enhance the FLMS to support the modder with some search algorhythmen?

Best regards, and mary xmas
cougan



Posted on: 2013/12/17 0:56
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Frage zu: "Freelancer Mod Studio"

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2013/11/21 9:56
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Hallo zusammen,

das hier angebotene Programm: "Freelancer Mod Studio" ist schon eine geile Sache.

Allerdings habe ich da ein paar probs mit den Bezeichnungen.
Beim Einstellen der Händlerliste wird z.B. LI01_01 angezeigt.
Da ich mich nun bereits seit geraumer Zeit mit dem Modding befasse, weiß ich das dies der Planet Manhatten ist.
Was ist aber mit BW03_02 ?????
Sowas kennt kein Mensch. Da ist dann immer ein nachschauen erforderlich. Quasi: EDV zu fuss
Gibt es eine Möglichkeit dieses Tool so einzustellen das z.B. "Planet Manhatten" angezeigt wird?

Gruß
Cougan

Posted on: 2013/12/16 10:57
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Levelansteig manipulieren

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2013/11/21 9:56
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Hallo zusammen,

heute habe ich gleich zwei fragen, erstelle aber für die andere frage ein neues Thema.

Nun meine Frage:
Ich möchte gerne den levelanstieg verändern, da ich dies für viel zu schnell erachte.
Nun hängt bei FL der Anstieg ja am Geld und nicht an den Erfahrungspunkten. Wie bzw. wo kann ich da etwas ändern, das dies langsamer abgeht ?


Gruß
Cougan

Posted on: 2013/12/16 10:36
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Re: Neue Resourcen DLL für die Strings

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2013/11/21 9:56
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Hallo zusammen,
mein Problem mit der Ressourcen DLL für FreeSpace konnte ich mit dem Programm: "Resadmin.exe" lösen. Programm ist kostenlos, Deutsch und sehr einfach im Handling. Ein rundherum geiles tool.

http://www.weblorenz.de/webseiten/resadmin/resadmin.htm


Gruß
Cougan
PS: Sry, ich vergas: zum compilieren wird die Datei: "brcc32.exe"
benötigt. Die gehört zu Delphi.

Posted on: 2013/12/16 10:31
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Re: Neue Resourcen DLL für die Strings

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2013/11/21 9:56
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Hallo zusammen,

zunächst einmal herzlichen Dank euch beiden.

@BSGVenom:
Ja, natürliche habe ich die DLL in der freelancer.ini unter ressourcen eingetragen. Aber auch dieser Eintrag ändert nichts an der Tatsache, das die Strings in der DLL nicht sichtbar sind.

@Skotty:
Ja, Du hast recht, das Problem dabei ist nur, das dieses Tool (FL_Explorer) eine DLL zur Verfügung stellt mit nur einer Stringtabelle.
Und das bedeutet: max. 16 Einträge, dann ist Feierabend.
Eine zweite Stringtabelle kann dieses Tool in der gleichen DLL aber nicht anlegen.
Sobald ich Dein Tool entpacken will meldet sich mein Vierenscanner (AVIRA) und verhindert das auspacken weil er einen Virus (Trojaner) erkennt.

Nun habe ich ein paar Komponenten aus Freespace übernehmen wollen, und da reichen mir die 16 Einträge nicht aus.
Deshalb hatte ich gedacht, das vllt. jemand einen Tip zu meiner Lösungsvariante hat.
Meine DLL hat nun 7 Stringtabellen mit je 16 Einträgen (0 - 15)
Hier stehen alle möglichen Fehlertexte aus dem delphi standard drin. Gut mit dem ResHacker kann ich die Texte mit meinen Werten überschreiben, aber sA Knn u.U. zu Fehlern führen. Ausserdem frage ich mich dann immer noch warum die Texte nicht sichtbar sind, obwohl sie es sein müssten.
Für Insider: Die Compilereinstellung "Optimierung" ist ausgeschaltet. In keinem der beiden Zustände sind Texte zu sehen.
Naja, vllt. muss ich mich an ein Programmierer Forum wenden.

Dennoch ganz herzlichen Dank für eure Mühen


Gruß
Cougan



Posted on: 2013/12/8 15:05
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Neue Resourcen DLL für die Strings

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Hallo zusammen,

kann mir irgendjemand ein paar Infos geben, wie ich eine neue String Ressourcen DLL erstelle, bzw. was alles dazu notwendig ist ?

Privat programmiere ich mit Delphi (7).

Soweit so gut. Habe auch bereits eine DLL angelegt und dann die Stringressource mittels den zugehörigen Tools in eine *. RC Datei ausgelagert und danach alles wieder neu compiliert.
Nur... der Reshacker und auch FL-ID können die Stringeinträge nicht finden. Wird nun auch eine Funktion benötigt, welche die ID als Eingabeparameter erwartet, und den String als Ergebnis zurück liefert ? Wenn ja, muss diese Funktion einen bestimmten Namen haben, gibt es Regeln bzw. Vorgaben für FL an die ich mich halten muss?

Wenn mir jemand nur in C antworten kann, sehr gerne. Zumindest verstehe ich ein wenig C und kann umsetzen.

Aber ohne Infos habe ich keine Chance.

Viele Grüsse
Cougan






Posted on: 2013/12/7 14:19
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Re: Search for the declaration of Keyword: HP_GUN_SPECIAL_XX

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Hi StarTrader,

thx for your answer.
I hoped i can create a new keyword like shildtype in st_equip.ini
i.e.
shield_type = S_Molecular01, S_Graviton ....
If you do this, yo have declare in file "weaponmoddb.ini" which
damage all the weapons do on the shields.

But your answer tell me, this keywords are all fied in freelancer.exe. Nobody can create new keywords like this.

thank you very much.


regards
cougan


Posted on: 2013/11/25 1:44
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Re: Want create a shield increaser for regeneration value

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Hi J.R.

thx for your great help. It works pretty good. Now i feel like "han solo" *gg*
Only in the shiparc.in, i had a diffrent solution implemented.

1th
shield_link = generator_Deflector_mark01, HpMount, HpThruster02 (<-- my shield regeneration )

2nd
shield_link = Shield_Deflector_mark01, HpMount, HpShield01 (<- my new shield based on the posting of Bas named: "Neues Schild und Schild Typen"

In this context i think i found a little error made by FL producer.

Try it and make your own mind for this

(We talk about shiparc.ini)
The point is:
hp_type = hp_elite_shield_special_6, HpShield01
hp_type = hp_elite_shield_special_5, HpShield01
hp_type = hp_elite_shield_special_4, HpShield01
hp_type = hp_elite_shield_special_3, HpShield01
hp_type = hp_elite_shield_special_2, HpShield01
hp_type = hp_elite_shield_special_1, HpShield01

If you by a normal shield, like "Sconce-Schild, S. J."
and mount this shield at first, you can mount the eliteshield like
"Adv. Sconce-Schild, S. J.", on top off the normal shield.
Now you fly with two shields.


In your solution i didn't need an additional HP on my ship.
I Try this, but my hartpoint editor dosen't works properly. There is no way to generate a own name for the hardpoint.
He generate names like Hp_1_ .....

I use "HardPointEditor.exe". If you have a download link for a better or a newer hartpoint editor ?

And last but not least i have a second question.
The point is a ini statement like this:
hp_type = hp_elite_shield_special_6, HpShield01

"hp_type" is a defined keyword in the .3db file.
"HpShield01" is also a defined keyword in the .3db file.

Bute where i found the definition of the keyword:
"hp_elite_shield_special_6"
or "hp_gun_special_5" and so on. ??????

This keywords, i think are verry importend to know.
Can you help again ?

Regards
Cougan
















Posted on: 2013/11/24 17:12
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Search for the declaration of Keyword: HP_GUN_SPECIAL_XX

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Hi,

in which file is the keyword (nickname) hp_gun_special_xx defined ?
In the [GUN] section of the "weapon_equip.ini" we map this nickname to the "hp_gun_type"

(hp_gun_type = hp_gun_special_xx)

Where i found the declaration of this nick ?

Background for this:
I want to make a new nickname "hp_missile_special_xx".
in the real live it is impossible, to mount a missile launcher on a chain gun port. I wan't to do this in FL too. The first two slots are to be exclusive for missile launcher.
But i don't found this nickname.

can anybody help me ?


regards
cougan





Posted on: 2013/11/23 22:50
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Implement my own DLL in Freelancer.INI

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Hi,

does anybody know a way to implement more then one own DLL
in the Freelancer.INI ?

If you have a own DLL for textinformations, you has to implement this under the TOPIC: [Resources]
But i can implement only one own DLL.
Problem is: i have the Discovery mod active.
Now i have two possibilitys to use booth.
1th my own DLL (named: FreeSpace.DLL) stands bevore the Discovery DLL.
Now i can see my own Equipmentnames but not longer the Discovery names.

Or, 2th
My own is the las implementet DLL (after Discovery)
No i can see the Discovery Textinformations, but not longer my own.

This is like a choice between the devil and the deep blue sea
(Ger: Die Wahl zwischen Pest und Kolera)

Does anybody have an answer to find out of this disaster ?


regards
Cougan






Posted on: 2013/11/23 7:49
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