Reminder: Internet Explorer 6 or below are NOT supported.





There are currently 19 users playing Freelancer on
37 servers. | April. 14, 2021 |
Browsing this Thread:
1 Anonymous Users
Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Not too shy to talk
![]() ![]() Joined:
2010/10/20 20:04 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
85
![]() |
Mivel kissé hadilábon állok az angollal, gondoltam létrehozom ezt a topicot, remélve van pár honfitársam aki tudna segíteni.
És hogy a tárgyra térjek: elkezdtem megváltoztatni néhány képet a starsphere-ekben, konkrétan a legtöbb képet ami a naprendszerekben a hátteret adja. A kép méretet 256-ról 1024-re állítottam és lecseréltem néhány jobb minőségű űr-fotóra. A gond az, hogy a legtöbb esetben ugyan úgy megjelenik a játékban az eredeti és az új kép is egymást fedve. Szóval a kérdés hogy miért és hogy lehet kikerülni? Attach file: ![]() ![]()
Posted on: 2011/10/5 17:48
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
Hello. Sajnos ebben nem tudok segiteni...de jo latni mas magyart is a forumon
![]()
Posted on: 2011/10/5 22:05
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2009/6/17 9:13 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
435
![]() |
Ha minden igaz akkor az UTF editorban, mikor megnyitod az új starsphere-t a 'Texture library' alatt vannak a texturák nevei, és ha ott rákattintasz valamelyikre (gondolom .tga kiterjesztésű az új képed) akkor látsz olyat hogy MIP0, MIP1,....MIP8.
Ez esetben nem elég csak a MIP0-ra importálni az új képet hanem az összes többire is szükséges, hogy elkerüld az eredeti kép átfedését.
Posted on: 2011/10/5 23:03
|
|||
http://vnm51.deviantart.com/gallery/45865900/Freelancer | ||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
Ha jol tudom akkor a MIP-ek az egyes minosegi szintek. Pl MIP0-ban a textura a legjobb minosegben van mig a MIP8 az a kegalacsonyabb.
Posted on: 2011/10/5 23:37
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Quite a regular
![]() ![]() Joined:
2008/5/26 17:10 Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
156
![]() |
Ha tényleg ezzel lenne a gond, akkor:
UTF Editor, Texture Library: MIP0-tól MIP8-ig minden bejegyzés különböző mipmap-szint, MIP0 a textúra legmagasabb felbontásban, MIP8 pedig a legalacsonyabban. Talán a legegyszerűbb amit tehetsz, hogy törlöd 1-től 8-ig az összes többi MIP-et, hogy csak az maradjon, ami neked kell. Viszont átalakíthatod a képet DDS-é: akkor azt importálod, és átnevezed a MIP0-t MIPS-re (lehet, hogy tükröznöd kell majd a textúrát).
Posted on: 2011/10/6 5:25
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
En folyton dds-t hasznalok. Sokkal jobb formatum mind a tga
Posted on: 2011/10/6 13:36
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Quite a regular
![]() ![]() Joined:
2008/5/26 17:10 Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
156
![]() |
Nézőpont kérdése, a DDS-nek is megvannak a maga korlátai. Persze, textúrázásra nagyon jó formátum - hiszen arra találták ki.
Posted on: 2011/10/6 16:27
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Not too shy to talk
![]() ![]() Joined:
2010/10/20 20:04 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
85
![]() |
MIP1-től MIP8-ig kitöröltem, csak a MIP0-t hagytam meg de úgy is megmarad az átfedés. Viszont a .dds képeket kipróbálom.
.dds-el meg ez a helyzet: Attach file: ![]() ![]()
Posted on: 2011/10/6 16:50
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
Ugy nez ki itt az esztetikai oldal a gond...Egy kis Photoshop munka kellene ide. VAGY...az a feher sav az egy masik node. Na tobett en errol nem tudok.
Posted on: 2011/10/6 18:23
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2009/6/17 9:13 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
435
![]() |
Hány bitesként mentetted el a tga-t? 24 vagy 32 bit?
Szerintem kellene neki egy Alpha Channel is meg némi maszkolás hogy a keret körül átlátszó legyen. Az eredeti képet nyisd meg PS-el és nézd meg hogy van-e AC-je, szerintem tuti van.
Posted on: 2011/10/6 23:32
|
|||
http://vnm51.deviantart.com/gallery/45865900/Freelancer | ||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Quite a regular
![]() ![]() Joined:
2008/5/26 17:10 Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
156
![]() |
Pontosan, az Alpha Channel kezeli az áttetszőséget. A starsphere-ek ha jól emlékszem valami spec shadereket használnak, direkt azért, hogy elsímítsák az olyan éleket, amik a képen látszanak (ha importálsz egy starsphere-t mondjuk 3ds max-ba, és csinálsz egy rendert, akkor látod, mire gondolok).
Photoshopban a legkönnyebb módja egy egyszerű alpha channel létrehozásának (ha még nincs) Kijelölöd az egész képet, ctrl+C Alul, ott ahol a layers (rétegek) vannak átváltasz a channelsre (csatornák) Annak az ablakocskának az aljában látsz egy olyat hogy save selection as alpha channel. Átváltasz alpha channelre, Image -> Adjustments -> Levels (ez a "szintek" ![]() És állítasz picit rajta hogy a fehérek erősebbek legyenek valamelyest. Mentéskor: DDS esetén: DXT5 Interpolated Alpha típus (ez biztosan működik...) TGA esetén: 32 bit legyen, ne 24. (Minden színcsatornát 1 bájton tehát 8 biten tárol; Vörös 8 Kék 8 Zöld 8 + Alpha ![]()
Posted on: 2011/10/7 4:55
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
DDS - DXT3, explicit alpha.
TGA - 24 bit
Posted on: 2011/10/7 14:11
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Not too shy to talk
![]() ![]() Joined:
2010/10/20 20:04 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
85
![]() |
Az biztos hogy 32 bitesként mentettem el, de az alpha channel viszont már nem.
Na nekem magyar a Photoshop, és a csatornák ablaknál ilyenek vannak: Törlés, Új csatorna létrehozása, Kijelölés elmentése új csatornába és Csatorna betöltése kijelölésként. Ezekből a második egy fekete képet hoz létre a harmadik meg egy fehéret. Már bocs hogy ennyit akadékoskodok, de eddig nem is tudtam erről az alfáról...
Posted on: 2011/10/7 16:02
|
|||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Just can't stay away
![]() ![]() Joined:
2010/4/8 20:07 From Slovakia
Group:
Registered Users Senior Members
Posts:
417
![]() |
Magyarul windowsz meg programok...urisren a legrosszabb ami lehet, soha.
Posted on: 2011/10/7 17:54
|
|||
![]() Sketchfab - deviantART |
||||
|
Re: Hungarian(Magyar) |
||||
---|---|---|---|---|
Not too shy to talk
![]() ![]() Joined:
2010/10/20 20:04 From Hungary
Group:
Registered Users
Posts:
85
![]() |
Egy kis Photoshop tutorial és némi gyakorlás után rájöttem a titok nyitjára.
![]() Azért ha van valami, még írok... ![]()
Posted on: 2011/10/8 13:16
|
|||
|