Freelancer Community Network
Reminder: Internet Explorer 6 or below are NOT supported.
HomeHome
ForumForum
WikiWiki
DownloadsDownloads
ForgeForge
Multiplayer Connection Tutorial
Collapse/Expand Random Image
Collapse/Expand Login
Username:

Password:

Remember me

Lost Password?

Register now!
Collapse/Expand Chat
Collapse/Expand Who's Online
34 user(s) are online (10 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Collapse/Expand Donations
Monthly costs: -30€
Income (ads): +5€
Donations (last month): +0€

Current balance: 60€
(last updated 03/2020)

Please make a donation if you want to help keeping The-Starport online:

Bitcoin address:
Thanks!
Collapse/Expand Links
Collapse/Expand Advertisement
There are currently 52 users playing Freelancer on 43 servers.
May. 27, 2020

Browsing this Thread:   1 Anonymous Users

Bottom   Previous Topic   Next Topic  Topic is Locked

« 1 (2) 3 »

Re: [Freelancer Server News]ALL GERMAN Freelancer-Mod online
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
Sorry folks.... The server is down atm ´cos the machine went up in flames.
Will take some time to fix this.

Posted on: 2013/9/17 22:05
ENIGMA V.4 ATG HOMEPAGE/FORUM
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
ENIGMA-Server is UP and RUNNING again.... Hope this machine will do it better

J.R.

Posted on: 2013/9/18 16:27
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
FINAL-VERSION 4.44 NO LONGER AVAILABLE !

Posted on: 2013/11/2 17:11
Just can't stay away
Group:
Registered Users
Deutscher Entwickler mit deutscher Mod... also sag ichs mal auf Deutsch.

Schicke Mod.... ich bin ja auch immer wieder begeistert wenn sich neue Modder an so ein Projekt wagen.

Was mich allerdings ein wenig irritiert ist wieso sich in dieser Mod Dateien aus meiner eigenen Mod befinden. Der ganze Surface-kram, Docking-ring, Coalition Cityscape, Warpgate, Coalbase (um jetzt nur ein paar Beispiele zu nennen) und nicht zu vergessen die CFstations im Übrigen sogar noch so heißen.
Aufgrund der in den Dateien befindlichen Signaturen und der zum Teil nun doch schon nicht mehr ganz so aktuellen Texturen würde ich sagen dass es entweder aus Crossfire 1.82 oder sogar aus Crossfire 1.7 stammt (das könnte man sicherlich noch nachprüfen).

Tja, jetzt frag ich mich schon wie all' diese Dateien ohne meine explizite Erlaubnis den Weg in deine Mod gefunden haben.

Es is nämlich so: meine Mod ist kein Selbstbedienladen!

Mit anderen Worten -> Wenn man etwas von mir möchte dann hat man mich gefälligst VORHER zu fragen und auch entsprechend den Ursprung in den CREDITS zu vermerken.
(die Tatsache dass mein Name in 5-6 anderen Mods und Shippacks auftaucht belegt im Übrigen dass sowas durchaus möglich ist)

Ich gehe mal davon aus du würdest es auch nicht wollen wenn man deine Arbeit einfach kopiert und ohne dein Wissen neu veröffentlicht.

Also...?

Posted on: 2013/11/4 16:55
Home away from home
From Germany
Group:
Registered Users
Senior Members
Ich habs eig schon gerochen, dass da irgendwas in solcher Richtung kommt. Wär ja nicht das erste mal dass jemand laut seine Supermod ankündigt und die dabei ärmlich aus anderen zusammengekratzt ist.

Posted on: 2013/11/5 8:39
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
Nachdem ich es aus Bequemlichkeit versäumt habe den Ursprung einiger Elemente des ENIGMA-Mods explizit zu würdigen, möchte ich mich in aller Form dafür entschuldigen !

The main goal was to build a almost Vanilla game-atmosphere with lots of events and some "MMORPG-Features".
Not to overload the mod with ships. weapons and systems but to have all the benefits of some existing good mods via FlHook and other plugins.
The hardest work for me was to make some ideas for features like the SPECIAL-EVENTS come true and working.
To violate any "Copyrights" and to "miss" an appro. Credits-Section in my Mod was NEVER my intension and so here are "some" CREDITS: *UNKNOWN AUTHORS ARE MARKED WITH ---> (uk)

Some Bases and other Solars are stolen from the Crossfire-Mod by SWAT_OP-R8R (I´M SERIOUSLY SORRY MATE ! IT WAS NOT MY INTESION TO DO ANY HARM !)
Some Ships are stolen from Gibbon
Some Ships are stolen from Kuze
Some Ships are stolen from Freeworlds-Mod
Some Ships and Solars are stolen from OTHERS (DON`T KNOW ANYMORE SINCE IT WAS 5 or 6 YEARS AGO WHEN I STARTED TO IMPLEMENT THESE)
Some Commodity-Icons are stolen from Battlestar-Galactica-MOD and OTHERS.
SINCE I AM NO MODELLER AT ALL I WAS LUCKY TO EVEN MANAGE IT TO HARDPOINT SOME OF THE STOLEN CMPS AND ALTER THEM TO MY NEEDS.
FLHook completely stolen from ALL THE EXCELENT DEVELOPERS at THE-STARPORT.NET and ELSEWHERE (originally I used the 88 FLAK-Version 1.67 AND I WAS THE BAD BOY WHO HEX-EDITED IT !)
CLOAK.DLL stolen from WODKA (i guess)
DELAYDISPLAY stolen from M0TAH
RANDOMJUMPS (hex-hacked and altered by me to have a RANDOMJUMP2.DLL due to compatibility-issues with Enigma Version 4.41, AMMOLIMIT, EQUIPDRAG, HUDSHIFT, JFLP, NONAVMAP, JUMPOUTPT, CHKLOOTVOL, CHATLOG (also Hex-hacked), CRITICALHIT, MOORS, MPREP, NUMERIC, PersistentDestructibles, SHIPRANGE and TURRETZOOM are stolen from ADOXA.
ALLMOST ALL HEX-HACKS are stolen from numereous authors at DEVS LIMITBREAKING 101 List and the Forum avail. at THE-STARPORT.NET.

Used Tools/Programs and other stuff:
UTF-EDITOR(uk), CMP-EDITOR(uk), FLModellTool(uk), FLED-IDS by "D", BINI.EXE(uk), FLSCAN V1.2(uk), FL-MODMANAGER V 1.3 by Matthew Lieder
FREELANCER EXPLORERV2 by Shsan, HEXEXPLORER by Marcin Dudek, FL-SURBUILDER(uk), FL-SDK 1.3(uk), flconfigdatabase.txt(uk).

A big Thank you to ALL OF YOU especially to JASON HOOD/ADOXA and the-Starport.net !

Furthermore thx to:
MICROSOFT for NOTEPAD.EXE, WINDOWS XP, SERVICEPACK2, FREELANCER Patch 1.1 and other stuff, ENBW for the Elecricity to enable me running my PC, and "something" wich some might call "God" for giving me the hope that everything will be fine some day soon.
BTW Folks... LEARNING-BY-DOING/TRIAL-AND-ERROR TIMES, HUNDRETS OF SLEEPLESS NIGHTS, SEVERAL-THOUSANDS of hours to manage this projekt COMPLETELY ALONE with the intension to serve YOU some fun while playing ENIGMA --> STOLEN FROM ME !
I can´t tell u how glad I am to have the Mod finished 3 days ago !!!

Posted on: 2013/11/5 18:45
Just can't stay away
Group:
Registered Users
Ich glaube das gibt dem Begriff "Melodramatik" eine ganz neue Bedeutung.

Schau... es gibt ne ganze Menge Content den man ohne Probleme "free" benutzen kann. Zahlreiche Tools, Schiffe, Texturen usw.
Aber bei allem was in anderen Mods veröffentlich wird benötigt man einfach vorher die Erlaubnis. Und selbst dann sollte man die Credits auflisten. Das ist einfach üblich so und erspart eine menge Ärger.

Sicherlich hattest du keine schlechten Absichten. Du hast einen Fehler begangen weil du unbedingt deine Mod fertigstellen wolltest und nicht darüber nachgedacht hast dass auch andere Modder viel Zeit und Arbeit in ihre Projekte stecken. Du wärst da auch nicht der Erste dem das passiert.

Einen Fehler einzusehen ist der erste Schritt... das Problem zu lösen wäre der Zweite.... und es beim nächsten Mal besser zu machen... naja... das liegt an dir.

Posted on: 2013/11/5 20:45
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
Quote:

SWAT_OP-R8R wrote:
das Problem zu lösen wäre der Zweite.... .

Ich kanns nunmal nicht ungeschehen machen aber eins ist sicher:
Ich bin für JEDE Lösung jederzeit offen und dankbar !!!

Vorschläge ?

Posted on: 2013/11/5 21:12

From Germany
Group:
Registered Users
FLServer Admins
$$$ Supporters $$$
Da war ja gar nichts von Dir.
Und jetzt in das Kind in den Brunnen gefallen.
Man sollte sich vorher überlegen was man macht.
Sehe das so wie die anderen beiden Vorredner, geht gar nicht.

Posted on: 2013/11/6 5:54
Open in new window
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
Wirklich ein sehr schöner Beitrag...
Und so effektiv !

Noch jemand ohne ?

Wäre nur schön es würden sich manche mal die Mühe machen und wenigstens auf den Server schauen bevor sie ihren Komentar dazu ablassen.

Schwamm drüber...
Download deleted.... Server password protected... and will no longer be offical... used only for private "LAN"

Cheers J.R.

Posted on: 2013/11/6 8:28

From Germany
Group:
Registered Users
FLServer Admins
$$$ Supporters $$$
Und dann noch beleidigt sein. Hammerhart.
Kannst froh sein das das nicht geschützt war,
dann hättest du richtig einen auf den Sack bekommen.
Vielleicht auch besser so.

Posted on: 2013/11/6 13:17
Open in new window

Group:
Registered Users
Congratulations guys. You just killed an another good mod just because of your retarded self-importance. This is a community and everything must be shareable. Do not want to share - go home and be alone. You're wrong, OP.

Posted on: 2013/11/6 14:14
A crime is the thought itself, the implementation is the only consequence.
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
Quote:

NovaII wrote:
You're wrong, OP.

Thx Novall for ur nice post... ´cos this is truly sad...but it was MY fault and he (SWAT_OP) is totally right !!! But the one thing that really p... me off is that some very "smart" people here think they are asked to state their opinion regardless of been involved in this case. They didn´t even connect to the server to watch the project... they´re just happy to pick up a problem between me and other modders to flame and moan.

To make things clear:
I appologized for what i´ve done and asked furthermore for a "proper" way to make things ok... but some seem to need this forum to give their brainfarts to the public.

Sorry but I dont need that.

@SWAT_OP
Would be great to receive a PM from u and we´ll find a way throu this without the others... just if U want to.
Greetings J.R.

P.S.: Just found some posts with the same "problem" (namely Reboot-Mod and Discovery) and I see how u want things to be fixed.
So I decided to just drop the topic here.
The Enigma-Mod will STAY unavailable to the day I´ll remove every content I ripped out of yours and other mods.

J.R. out...

Posted on: 2013/11/6 15:02

Group:
Registered Users
Ok ok I can assume that I wrote too angry post. Something unique is great and such intentions might be justified. But anyway all of our projects here are non-commercial, and I sure all of you must help each other to be better. Thats why he's wrong. But yes, some discussions and permissions should exist. This is not a theft at all, this is just an impoliteness - must be said. I hope you two will find harmony in this problem and nobody will lose something.

Posted on: 2013/11/6 17:27
A crime is the thought itself, the implementation is the only consequence.
Just can't stay away
Group:
Registered Users
FLServer Admins
amen... bro´ !!!

Posted on: 2013/11/6 17:39
« 1 (2) 3 »

Topic is Locked